Eng

Golem
Golem

Nazwa

Golem

Biom

Wszystkie biomy

Usposobienie

Agresywny

Oswajanie

Brak możliwości oswojenia.

Drop

EXP, Blok szmaragdu, diamentu, żelaza lub złota.

Pozostałe informacje

Formuje swoje pełne ciało z bloków znajdujących się obok niego.

Golemy to wrogie moby spawnujące się w nocy pod postacią 3 bloków: Głowy, Rdzenia oraz wartościowego bloku (Szmaragdu, Złota, Diamentu lub Żelaza). Jeśli gracz znajdzie się obok Golema, zacznie on formować swoje ciało z bloków, które są w jego pobliżu.

Golemy posiadają bardzo silny atak - uderzają gracza rękoma, zadając ogromne obrażenia. Posiadają także słabszy atak z dystansu - rzucają jednym z bloków ze swojej ręki w gracza.

Gdy Golem jest zaatakowany, istnieje szansa na zniszczenie jednego z bloków jego ciała. Należy pamiętać, że zranić golema można tylko atakując w jego rdzeń. 

Z każdym uderzeniem w Golema robi się on coraz groźniejszy i silniejszy. Poziom zdrowia Golema można poznać po kolorze aury, która otacza jego ciało. Niebieska oznacza, że Golem jest w pełni zdrowy i spokojny. Żółta natomiast oznacza, że Golem jest zdrowy, ale wszczyna atak. Pomarańczowa oznacza, że Golem stracił już połowę swego życia. Czerwona aura oznacza stan krytyczny oraz przygotowanie się Golema do eksplozji.

Gdy Golem jest otoczony czerwoną aurą, gracz ma za zadanie uciec jak najdalej od niego, bo za kilka sekund nastąpi eksplozja.

Pokonany Golem po swojej śmierci upuszcza wartościowy blok, który już wcześniej można było zauważyć.

Istnieją dwie główne strategie walki z Golemami:

  • Walka mieczem - Gracz używa miecza do walki wręcz. Jest to najpopularniejsza, a zarazem najbardziej ryzykowna metoda walki. Golem bowiem zadaje ogromne obrażenia podczas walki wręcz. Istnieje także metoda walki Kilofem zamiast miecza, który jest prawdopodobnie bardziej skuteczny.
  • Walka łukiem - Mniej ryzykowna metoda, niestety mniej skuteczna. Korzystając z łuku trzeba przygotować się na stratę ogromnej ilości strzał. Gracz musi robić także celne uniki przed blokami rzuconymi przez Golema. Dodatkowo gracz musi także celnie strzelać w sam środek rdzenia Golema, ponieważ tylko tam może zadać mu obrażenia.

Zalecane jest walczyć z golemami z dala od swojego domu, ponieważ bloki z niego mogą zostać absorbowane przez Golema.

CiekawostkiEdytuj

Golemt
  • Golem nie może wykorzystać każdego bloku do budowy swojego ciała. Tylko elementy z obrazka obok mogą być wykorzystane. Natomiast inne bloki (poza Skałą macierzystą) mogą być przez niego przyciągnięte, ale zostaną od razu wyrzucone na ziemię.
  • Istnieje także metoda walki zwana "Podkopem". Gracz wykopuje dziurę wysoką na 2 bloki, gdzie golem nie potrafi go uderzyć. Sam jednak może uderzyć Golema prosto w rdzeń.
  • Golemy są naprawdę bardzo silne. Jeden Golem jest w stanie zabić Witchera.