FANDOM

Eng

Koza
Goat

Nazwa

Koza

Biom

Las, Równiny

Usposobienie

Neutralny

Oswajanie

Oswajalne poprzez nakarmienie ich zjadliwym przedmiotem (np. Grzybami, Jabłkiem, Pieczonym Schabem).

Drop

EXP, Skóra

Pozostałe informacje

Kozły można odróżnić od kóz po dłuższych rogach. Samce są agresywne w stosunku do siebie, lecz nigdy nie zaatakują samicy.

Kozy są neutralnymi mobami. Jeśli je sprowokujesz, uderzy cię rogami, zadając niewielkie obrażenia. Kozły mają większe rogi niż kozy. Kozy mogą być dojone, gdy trzymając wiadro naciśniesz na nią PPM, jednak jeśli spróbujesz wydoić kozła, ten zaatakuje, wyrzucając cię wysoko w powietrze. Gdy umrzesz w pobliżu dzikiej lub oswojonej kozy, zje ona wszystkie twoje przedmioty, które miałeś w ekwipunku (wliczając w to nawet diamentowy Miecz lub Zbroję)! Kozy mogą być uwiązane liną lub będą podążać za graczem, gdy ten trzyma w ręku dowolny zjadliwy przedmiot.

OswajanieEdytuj

Kozy łatwo oswoić, ponieważ jedzą każdy jadalny przedmiot. Chodzą też za jedzeniem, które trzyma w ręku gracz, więc nie potrzeba używać liny.

HodowlaEdytuj

Kozy "rozmnaża się" za pomocą pszenicy. Niestety mimo tego, że po nakarmieniu kóz, przechodzą w tryb miłości, nie wydadzą na świat potomstwa; Pomimo to, koźlę może zespawnować się naturalnie (szansa na spawn jest taka sama jak w przypadku młodych innych zwierząt).

CiekawostkiEdytuj

  • Kozły będą walczyć ze sobą, ale zawsze zatrzymają tę walkę, zanim jeden z nich umrze (gdy będzie posiadał mało HP).
  • Kozioł przed walką opuszcza głowę i ogon.
  • Kozy są wszystkożerne, jedzą każdy przedmiot, który leży koło nich (Wliczając w to diamenty, sztabki żelaza, kilofy, itp.).

GaleriaEdytuj