FANDOM

Skorpiony to neutralne, gigantyczne moby. Atakują gracza tylko w ciemnościach na niskim poziomie światła, lub kiedy gracz je zaatakuje. Wyróżnia się kilka rodzajów skorpionów: zwyczajne, jaskiniowe, netherowe, śnieżne i nieumarłe. Kiedy skorpion cię zaatakuje jest szansa, ze może wywołać u ciebie efekt odpowiedni do rasy.

Skorpiony potrafią się wspinać po ścianach, więc mury i płoty mogą je tylko spowolnić, ale nie zatrzymać.

Skorpiony po śmierci upuszczają skorpionie żądło i chitynę. Każdy skorpion dropi odpowiedni rodzaj tych przedmiotów (np. śnieżny skorpion dropi niebieską chitynę). Żądła moga być użyte do stworzenia skorpionich mieczy, a chityna do zrobienia chitynowych pancerzy.

Rodzaje skorpionówEdytuj

Obrazek Nazwa Efekt
Skorpion
Zwyczajny skorpion Zatrucie
Śnieżny skorpion
Śnieżny skorpion Spowolnienie
Jaskiniowy skorpion
Jaskiniowy skorpion Nudności
Netherowy skorpion
Netherowy skorpion Podpalenie
Nieumarły skorpion
Nieumarły skorpion Zatrucie

Oswajanie i RozmnazanieEdytuj

Oswoić można tylko młode skorpiony. Znajdują się one na grzbiecie dorosłego skorpiona i spadają na ziemię po jego śmierci. Podniesienie jednego wywoła ekran, w którym bedziemy mogli nadać mu imię. Kiedy skorpion dorośnie, gracz może położyć na nim siodło i ujeżdżać go jak konia. Skorpiony leczy się szczurzym mięsem.

Jajo skorpiona można otrzymać, podając oswojonemu, dorosłemu skorpionowi esencję ciemności. Jest to jedyny sposób na posiadanie Netherowego skorpiona w zwykłym świecie i odwrotnie (zwyczajnego, śnieżnego, jaskiniowego w Netherze).

Jeśli podasz skorpionowi esencję nieumarłych stanie on się Nieumarłym skorpionem.

CiekawostkiEdytuj

  • Użycie Insta-spawnera na klasycznym płaskim świecie w celu spawnowania skorpiona, sprawi, że zespawnuje się skorpion jaskiniowy, z powodu niskiego położenia mapy.
  • Do wersji 5.1.4 DEV, Spawn: Skorpion w ekwipunku spawnował tylko Zwyczajne skorpiony, nawet w Netherze i śnieżnych biomach. Zostało to poprawione dopiero w wersji 5.1.5.
  • Oswojone skorpiony nie znikają na poziomie Pokojowym (Peaceful), w przeciwieństwie do nieoswojonych, których nie da się zespawnować na tym poziomie trudności.
  • Istnieje bug, który powoduje, że młode nieoswojone skorpiony jaskiniowe czasami nie despawnują się na poziomie pokojowym, w przeciwieństwie do innych rodzajów skorpionów.
  • Wchodząc do ciasnych pomieszczeń i trzymając w ręku młodego skorpiona, otrzymuje on obrażenia i może zostać zabity.