FANDOM

Węże
Kobra-rr

Nazwa

Wąż

Biom

Wszystkie biomy

Usposobienie

Agresywny/Pasywny

Oswajanie

Oswajalny w wyniku wyklucia jego jaj.

Drop

EXP, Jaja węża

Pozostałe informacje

Istnieją różne rasy węży. Oswojone mogą zostać podniesione poprzez kliknięcie PPM

Węże to w większości agresywne gady, aczkolwiek niektóre z nich są także pasywne. W Mo'Creatures można spotkać 8 rodzajów węży: Pyton, Kobra, Zielony wąż, Pomarańczowy wąż, Ciemnozielony wąż, Wąż koralowy, Wąż plamisty oraz Grzechotnik. Każdy wąż może zostać spotkany w swoim biomie (Wyjątek: Świat Wiwern, gdyż nie ma tam podziału na biomy) oraz każdy zachowuje się inaczej. Niektóre z nich są pospolite, inne zaś rzadkie. Każdy z węży ma cechy charakterystyczne dla siebie. Przykładowo Pytony osiągają duże rozmiary i potrafią pływać na wodzie; Grzechotniki unoszą swój ogon podczas ataku na gracza; a Wąż koralowy ma specyficzne ubarwienie.

Od wersji 4.5.1 oswojony wąż może być uleczony poprzez nakarmienie go szczurzym mięsem.

GatunkiEdytuj

Zdjęcie Gatunek Rzadkość Usposobienie Biom
Plik:Snake1.png Pyton Pospolity Agresywny Dżungla, Bagna
Plik:Snake2.png Kobra Rzadka Agresywna Równiny, Las
Plik:Snake3.png Zielony wąż Pospolity Pasywny Równiny, Bagna
Plik:Snake4.png Pomarańczowy wąż Rzadki Agresywny Równiny, Dżungla, Grzybowa wyspa
Plik:Snake5.png Ciemnozielony wąż Rzadki Pasywny Równiny, Las, Bagna
Plik:Snake6.png Wąż koralowy Rzadki Agresywny Równiny, Las
Plik:Snake7.png Wąż plamisty Pospolity Pasywny Pustynia
Plik:Snake8.png Grzechotnik Pospolity Agresywny Pustynia

ZachowanieEdytuj

Każdy wąż w modzie Mo'Creatures ma własne usposobienie lub cechy dla niego charakterystyczne. Zależy to także od tego, czy wąż jest oswojony czy nie.

Agresywne wężeEdytuj

Agresywne węże ostrzegają gracza przed swoim atakiem poprzez uniesienie głowy i syczenie, gdy ten znajdzie się zbyt blisko węża. Jeśli gracz znajduje się 3 bloki dalej od węża, ten nie będzie go atakował. Natomiast gdy gracz podejdzie bliżej, wąż stanie się agresywny. Większość agresywnych węży to jadowite węże.

Pasywne wężeEdytuj

Pasywne węże są zazwyczaj nieśmiałe i będą uciekać przed graczem, który znajdzie się w ich pobliżu. Nigdy nie zaatakują gracza, nawet gdy ten zrobi to pierwszy.

Oswojone wężeEdytuj

Oswojone węże nigdy nie zaatakują gracza ani nie będą przed nim uciekać. Mogą zostać podniesione przez gracza i przetransportowane w inne miejsce.

Oswajanie wężaEdytuj

Węże można oswoić w podobny sposób do innych gadów (np. waranów lub wiwern) - należy najpierw znaleźć dzikiego, dorosłego osobnika, którego trzeba zabić. Po śmierci wąż ma dużą szansę na drop jaj w ilościach od 1 do 3. Jeśli jedno z jaj zostanie położone przez gracza przy pochodni, w krótkim czasie wykluje się z niego oswojony wąż. Taki wąż nigdy nie zaatakuje gracza oraz może być przez niego podniesiony poprzez kliknięcie PPM na gada.

Wraz z czasem oswojony wąż będzie rósł. Pasywne węże są z reguły małe, przy których Pytony mogą osiągnąć całkiem spore rozmiary.

CiekawostkiEdytuj

  • Zaatakowanie jednego węża nie sprowokuje innych do ataku. To jedna z zalet, która czyni pozyskanie jaj węża bardzo łatwym.
  • Pytony potrafią unosić się na wodzie w przeciwieństwie do innych węży. Tak więc są to jedyne wodno-lądowe węże.
  • Jeśli trzymasz na głowie ptaka, węże (nawet niesprowokowane) będą dla ciebie agresywne. Dzieje się to z powodu tego, iż węże naturalnie polują na mniejsze od siebie stworzenia.
  • Węże koralowe, Kobry, Grzechotniki, Pomarańczowe oraz Zielone węże są jadowite i mogą otruć gracza podczas ataku.
  • Każdy z węży spawnuje się naturalnie w świecie wiwern. Nie ma tam podziału na biomy, dlatego każdy wąż spawnuje się losowo.